november 7, 2024
Lõõtsa 8, Tallinn, Eesti
Arvamuslood Buller Uudised Ettevõtlus

Klassikaliste visiitkaartide taastulek uues vormis…

Visiitkaartide tellimine | Kvaliteetsed trükised | Brandcafe
Visiitkaartide tellimine | Kvaliteetsed trükised | Brandcafe

Kummaline on et hoolimata digimaailma ja digivisiitkaartide pealetungist on visiitkaart jäänud endiselt tänapäeva inimese taskusse, kirjutuslauale. 

Ka peale tulnud 2 uut nutipõlvkonda pole suutnud seda vältida või välja suretada. Küll, aga on need uued põlvkonnad ümbermõtestanud ja kohandanud visiitkaardi, kui sellise.

Pigem on tänapäeva visiitkaardindus jagunemas kolmeks põhisuunaks:

  • Visiitkaart, kui uus combo  reklaamflaierist ja visiitkaardist. Asi lihtne ja praktiline visiitkaardi esiküljel on firma ja inimese kontaktid, visuaalne kommunikatsioon firmast, kellega suhtlete, aga teiselt küljelt leiate QR koodi, mis viib koheselt läbi telefoni nn. maandumiselehele internetis, kus on näiteks teenuse või toote reklaamflaier, internetipood, koduleht, sots. meedia kanal jms.
  • Nagu eelmisel juhulgi on esiküljel firma ja kaardi omaniku kontaktid kaubamärgi kommunikatsioon alates logost jne, aga teiselt küljelt leiate, kas kinkekaardi või siis allahindluskupongi, millelt QR koodiga satute internetipoest kohe lubatud allahindlusega teenust või ostu sooritama või siis ka füüsilistest poodidest, teenindusasutustest. Juba on esimesi märke ka teisele küljele tekitatud loteriipileti laadsest tarbijamängust, mille eesmärk on taas turunduslik.

Selle trükiste trendi taga on enamasti riigiesindajad, riigifirmad, aga ka teenindusvaldkonna tegelased, kelle nn. ainsaks „müügipakendiks“ on kliendile ulatatav visiitkaart, mille materjal, kasutatud trükiefektid kajastavad ka osutatavate teenuste ( iluteenindajad, juuksurid, barberid, massöörid, personaaltreenerid ja õpetajad, konsultandid, arstid, juristid jne) osutatava teenuse hinnaklassi ja prestiiži.

Visiitkaart tänapäevases maailmas on pidevas muutumises, kaldudes vahepeal täielikku äärmusesse, nagu metallist ja puidust kaardid. Püsima on jäänud trend trükkida läbipaistvale või piimjale plastikule. Kus siis näiteks arhitektid on kasutanud ääres joonlauda ja fotograafid imiteerinud pildiraami või fotoka ekraanikuva… Jah tõesti fantaasia on täiega lahti päästetud, vahepeal oli toimumas lausa võistlus, kes laseb visiitkaardi lõigata kõige veidrama kujuliseks näiteks kaheksaks, kusjuures  ring oli vahepeal justkui igav. Siis läks võistlemiseks, kes suutis laserlõikuse abil huvitavaima sisselõike teha kaard keskele või nurka.

Kõige viimaseks trendiks on erinevate (disain) paberite kokku kleepimine, mille tulemuseks on juba massiivne joogialuse papi paksune kaart, mille külgedel säravad vastu erinevad värvid. Senine rekord, mida mina olen näinud on 4 paberi kokku kleepimine, mis aga minu hinnangul on juba ilmselge materjali, aja ja raha raiskamine, kuna näha on kahest keskmisest paberist vaid äär…

Samas näiteks polegi nii paha tulemus, kui visiitkaardi esikülg on valge ja teine külg näiteks veinipunane või must või kuldne või misiganes:)

Brandcafe

Kokku liimimine võimaldab luua kaarte, mis teistes trükitehnoloogates oleks piiratud võimalustega, aga sellisel juhul tekib võimalus piltlikult samal kaardil kasutada nii digi-, kui siiditrükiefekte ( korraga saame siis valimiseks pakkuda ligi 46 trükiefekti ) korraga, rääkimata personaliseeritud võimalustest ( unikaalsete numbrite või koodide kasutamine igal visiitkaardil eraldi )

Nüüd alles oleme jõudnud visiitkaartide trükiviiside ja trükiefektideni. Viimaseid on ligi 46 Eestis saadaval, millele saame lisada veel siiditrüki mitmed eri tüübilised kuld ja hõbevärvid ja digis tekitatavad efektid, nagu 3D lakk ja I Foil.

Valikud on nii suured, et nendega seoses tuleks eelnevalt teha ise eeltööd ja eelvalikud ja alles siis kindlasti minna kohale trükikotta, kuna ilma eeltööta ei suuda Te trükikojas lihtsalt oma valikut teha…

Natuke ka visiitkaartide viisakusnormist. Visiitkaart on endiselt tarbedisaini toode, mis tähendab, et viisakas oleks, et see on loetav ka ilma luubita ja eriti autoroolis, kui vaja täpsustada näiteks maja number, kuhu saabun kohtumisele.

Viimast on disainerid loovutamas disaini ilule, et max. palju infot oleks võimalikut vähest pinda kasutades ära paigutatud, mõtlemata, et visiitkaardilt ei pea olema sama raske  teksti lugeda, nagu nätsupaki teiselt küljelt selle koostist otsides 6 keeles.

Seega, kui see kirjatükk tekitas ideid ja uudishimu on minu eesmärk täidetud ehk on suur tõenäosus, et me kohtume, et luua just Teile unikaalne ja väga Teielik kaasaegne/trendikas visiitkaart!

Allikas: Brandcafe. via Buller Meedia | Pilt: Shutterstock

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga