oktoober 9, 2024
Lõõtsa 8, Tallinn, Eesti
Arvamuslood Buller Uudised Ettevõtlus

Trükiteenused: Kuidas valida kvaliteetne trükikoda?

Trükiste tellimine, kvaliteetne trükikoda

Trükikodadel on väga suur vahe. Paljud neist on spetsialiseerunud vaid ühesuguste trükiste trükkimisele( näiteks raamatute, ajakirjade, ajalehtede trükkimisele ), samas paljud on väga spetsialiseerunud erinevatele trükiviisidele ja trükiefektidele. 

Näiteks meie oleme spetsialiseerunud siidi- ja digitrükile ning  trükiefektidele ja sellest tulenevalt on paljud teised trükikojad meie kliendid, käies meie juures lisamas soovitud efekte, näiteks 3D lakki jpm. Kui vaadelda trükikodasidprintimis ehk trükkimisviisi järgi siis jagunevad need põhiliselt kolmeks: Ofset, digi ja – siiditrükkimine. Eestis on kõige rohkem digitrüki ja kõige vähem siiditrükiga tegelevaid trükikodasid.

Viimase aja trendiks on et isegi koopiakeskused, kes tegelesid seni vaid printimisega ja kopeerimisega on muutunud digitrüki ettevõteteks ja osutavad väga palju erinevaid trükiteenuseid.

Hans Arbeiter

Palju on nn. „all in one“ väikeseid digitrükikodasid, kes proovivad teha kõike keskmisel tasemel. Selles keskmise võrdluses pole midagi halba, sest digi ja ofsettrüki tehnoloogia areneb väga kiiresti, seega peaks seadmeid vahetama min. iga 3 – 5 aasta tagant, aga kuna Eesti turg on digitrüki firmadest üle küllastunud siis ei saa seda enamus endale lubada vajalikus rütmis, seega ei saa kõik olla kõikidel aladel tipptasemel. Selliseid trükikodasid soovitame kasutada nn. mugavusklientidel, kes ei taha ja ei viitsi iga trüki või printimisvajaduse tekkel hakata parimat hinna ja kvaliteedi suhtega spetsialiseerunud trükikoda otsima.

Kui teil on oluline nii tulemus, kui hind, soovitame vastavalt oma trükise olemusele rohkem spetsialiseerunud trükikodasid kasutada, et saada parim hinna ja kvaliteedi suhe.

Mis tähendab spetsialiseerunud? Seda, et kui vajate lihtsalt lõputöö või postri välja printimist, ei pea ilmselgelt palju otsima ega googeldama, seda saab keskmisel tasemel pea igalt poolt välja printida. Samas, kui asi muutub juba spetsiifilisemaks siis tasub juba pöörduda nii öelda spetsialisti poole. Eelmainitult raamatu trükivad teile ikka parima hinna ja kvaliteedi suhtega ära trükikojad kes on raamatute trükkimisele spetsialiseerunud, neid on Eestis 6 arvestatavat. Muidugi on selles maailmas tekkinud uus mõõde – Eestis on tekkinud digitrükiga tegelevad trükikojad, kes trükivad ka väiksema tiraažiga digitrükis raamatuid ja fotoraamatuid, olles keskendunud sellele ja ilmselgelt on selles head, kuna tegelevad sellega igapäevaselt. Sama spetsialiseerumine on toimunud ka igasuguste kleebiste ja tootesiltide trükkimisega, väga paljud ettevõtted on keskendunud ainult sellistele trükiteenustele printides neid väga suurtes kogustes nn. rullilt rullile. Väiksemate koguste ja eriti eksklusiivsete kleebiste puhul võib pöörduda meie poole või mistahes siiditrükiga tegeleva ettevõtte poole. Siiditrüki eelis on tugev UV ja ilmastiku kindlus, vastupidavus, puhtad erksad täisvärvipinnad, puhastuskemikaalide resistentsus ja kerge puhastatavus. Lisaks saab oma kindla logo värvi kinnitamise järel kindel olla, et jätkutellimused on alati samas ehk teie poolt juba kinnitatud õiges toonis trükitud.

Ilmselgelt, kui soovite tähtedega, midagi ühekordselt klaasile või autole kleepida, siis selleks on teised ettevõtted, mitte trükikojad. Tavaliselt välireklaamide tootmise ja sõidukite kiletamisega tegelevad ettevõtted.

Ühe kleebise puhul – kui see on trükitud – ei ole looduse ja hinna seisukohalt kõige mõistlikum siiditrükki kasutada, pigem digitrükki.

Seega, kust alustada? Esitage endale küsimus mida ja kui palju, ning millise trükiviisiga ( ja millelele ) soovin trükkida, siis tutvuge Google otsingu kaudu märksõnade järgi välja tulevate ettevõtetega ja kindlasti heitke pilk peale, nende portfooliole (ehk mida ja kuidas nad on teinud), oluline on ka vanus, ehk kogemus trükiteenuste maailmas.

Digitrükis juhin tähelepanu, et kõik seadmed ei ole võimekad trükkima eri ja disainpaberitele, seega, kui soovite natuke eksklusiivsematele paberitele trükkida  tuleb enne hoolikamalt uurida, millistele materjalidele konkreetselt teie valituks osutunud trükikoda trükkida saab. Meil on see võimekus olemas.

Juhul, kui soovite trükkida keerukatele tumedamat tooni disainpaberitele ja struktuursematele paberitele, plastmaterjalidele, paksudele pappidele ja kartongile tuleks valida siiditrükiga tegelevad ettevõtted, nagu ka meie seda oleme. 

Siiditrükk ei tähenda automaatselt, et iga siiditrükiga tegelev ettevõte saab trükkida ka tekstiiltoodetele, pastakatele ja välgumihklitele – selleks on ikka selle jaoks spetsialiseerunud trükikojad. Ehk siis meie saame siiditrükis trükkida näiteks kõigile tasapinnalistele materjalidele, aga me ei trüki kumeratele pindadele(nagu tassid, joogiklaasid jne ), tekstiilidele, näiteks riidest kottidele ja T särkidele, samuti ei saa me siiditrükis trükkida valmis kottidele. Küll, aga alates 2023 suvest saame trükkida digitaalselt eriti loodussõbralike vee baasil värvidega paberkottidele, posti ja pitsakarpidele, tavalistele posti ja internetipoodide mulliümbrikutele, mis on toodetud katmata paberist.

Lõpetuseks lühikokkuvõte:

  1. Mida ja millele soovin trükkida – tuleb välja selgitada, milline trükikoda sobib ja suudab seda ja sellele materjalile parima hinna ja kvaliteedi suhtega teha?
  2. Millise trükiviisiga – väiksem kogus digitrükis, suurem ofsetis või siiditrükis?
  3. Kas minu trükis on lihtne printimine või spetsiifiline trükis, näiteks raamat, sellest näitest tulenevalt tuleks valida raamatute trükkimisele spetsialiseerunud trükikodade hulgast?
  4. Kui mul pole aga kogemust, ega valmis trükifaili soovitame lugeda selle teemalist blogi, siin võib välja tulla, et vajate esmalt disainerit või disainifirmat ja trükivahendusettevõtet/kirjastust, eriti, kui tegemist on keerulisema trükisega, nagu raamat, tootekataloog, ajakiri jne.

Pakkumiste saamise järel soovitame kohal käia – lugege meie blogi, miks külastada trükikoda? Ei hakka pikemalt sellel peatuma, see on seal põhjalikult välja toodud.

Allikas: Brandcafe. via Buller Meedia | Pilt: Shutterstock

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga