märts 31, 2025
Lõõtsa 8, Tallinn, Eesti
Arvamuslood Digiturundus

Kuidas Maria e-poest sai edulugu – ja miks arendus partneri valik määrab tulemuse

Veebilehtede loomine ja e-poed

Maria (nimi muudetud – toim) oli alati olnud loov inimene. Ta valmistas käsitööna erinevaid looduslike tooteid mis unikaalsed kordumatu disainiga. Sõbrad ja tuttavad olid tema toodetest vaimustuses ning hakkasid aina sagedamini soovitama: “Tee omale e-pood! Sinu looming ja loodu müüb end ise!”

Ta ei kahelnud kaua. Otsus tuli kergelt ja kiirelt. Internetist leidis ta mitu võimalust, kuidas ise e-pood üles ehitada. Platvormid lubasid, et kõik on lihtne: vali mall, laadi tooted üles ja alusta müümist. Kõik tundus käeulatuses – taskukohane, kiire ja kontrolli all.

Maria valis kõige odavama paketi, lõi konto ja hakkas looma. Ta lisas tooted, kirjutas kirjeldused, klõpsas nuppu “avalda” ja e-pood oligi valmis. Käsitööäril oli nüüd digitaalne kodu. Ta tundis uhkust ja lootust.

Sotsiaalmeedias jagamine tõi esimesed külastajad. Külastusi tuli, aga tellimusi ei tulnud. Ta postitas rohkem, korraldas loosimise, kirjutas blogipostituse. Ikka vaikus.

Üks tuttav kirjutas talle Instagramis, et ei saanud mobiiltelefonis makset lõpuni teha. Teine kurtis, et ostukorv kaob ära. Kolmas mainis, et ei leidnud üles konkreetset küünalt, millest Maria oli just story’s rääkinud. Probleemid kordusid.

Maria püüdis ise lahendusi leida. Õhtud möödusid YouTube’is õpetusi vaadates. Ta proovis parandada SEO-d, muuta mobiilivaadet ja kohendada maksevalikuid. Klienditoelt tuli vastus, et soovitud funktsioon ei kuulu tema paketti. Ta tundis, kuidas kontroll lipsab käest. Mida rohkem ta pusis, seda vähem tundus e-pood tema oma.

Ta ei olnud tehniline inimene. Ta oli looja, mitte arendaja. Tema oskus oli luua toodet, mitte hallata süsteeme. Kuu möödudes oli tulemus üksainus tellimus. Ja seegi oli sisuliselt kingitus sõbrale.

Köögilaua taga istudes, tass teed ees ja statistika ekraanil, tekkis küsimus, mis hammustas kõige valusamalt. Äkki ma ei olegi piisavalt hea? Aga tegelikult polnud probleem temas. See oli vale tööriist.

Sama, nagu proovida valmistada gurmeetoitu plastmassist noaga. Kõik algab õigetest vahenditest. Ja õigetest inimestest.

Sellel hetkel kirjutas Maria tuttavale, kes soovitas kodulehtede tegemisega tegelevat ettevõtet Digituul. Nemad ei paku lihtsalt veebilehti, nad mõtlevad kaasa. Nad ei müü koodi, vaid tulemust.

Esimene kõne kestis kolmveerand tundi. Selle aja jooksul kuulati teda. Uuriti tema sihtrühma, analüüsiti olemasolevat lehte, räägiti eesmärkidest. Iga küsimus tundus päriselt tähtis. Ta tundis esimest korda, et teda nähakse, mitte ei mõõdeta paketi järgi.

Töö algas mitte disainist, vaid strateegiast. Digituul meeskond uskus, et enne kui veebi ehitama hakata, tuleb mõista tellija ja omakorda tema tellija ootusi. Klienditeekond joonistati lahti, konkurente analüüsiti, mõeldi läbi tekstid ja tootestruktuur. Alles siis valiti sobiv tehniline lahendus: WooCommerce WordPressi platvormil. Mitte sellepärast, et see oli populaarne, vaid sest see sobis just temale.

Makselahendused valiti Montonio, tootehaldus tehti mugavaks. Kõik pildid optimeeriti, tooted said unikaalsed metaandmed. Google Analytics seati õigesti, Facebook Pixel toimis esimest korda korrektselt. Kõik testiti eri seadmetes, aeglase netiga, isegi vanades telefonides. Leht ei olnud lihtsalt ilus koduleht ja e-pood. See oli toimiv lahendus, mis töötas laitmatult.

Esimese nädala lõpuks tuli seitse tellimust. Esimese kuu lõpuks kuuskümmend kaheksa. Kolmanda kuu lõpuks sai ta koostööpakkumise sisekujundajalt, kes soovis tellida korraga viiskümmend toodet oma firmakingitusteks.

Maria ei pidanud enam vastama kommentaaridele stiilis “kuidas maksta”. Teda ei painanud öised Googeldamised probleemide kohta, millest ta aru ei saanud. Ta ei tundnud enam, et viga on temas.

Ta õppis, et odav ei tähenda kokkuhoidu. Et tee-ise lahendused ei sobi kõigile. Et head pildid ja tekstid ei ole lisandused, vaid vundament. Et partnerlus tähendab kuulamist, kaasamõtlemist ja usaldust. Maria e-poe lugu oleks peaaegu jäänud kirjutamata. Aga siis tuli Digituul meeskond. Ja tänu neile sündis midagi, mis mitte ainult ei töötanud – vaid kasvas. Kui sul on ideed, mis väärivad nähtavust, siis mõtle hoolikalt, kellega oma e-pood teele panna. Maria lugu võiks olla vabalt ka sinu oma.

Et oleks lihtsam alustada, siis siin on kümme tegijat, kes võiksid Sind klodulehe tegemise teemades aidata – eriti kui väärtustad isiklikku lähenemist, tulemustele orienteeritust ja inimlikku koostööd:

  • Digituul
  • Redwall
  • Tegova
  • Lavi – Digital Agency
  • Opus
  • Bitfiner
  • WeAre
  • Vool Agency
  • Digital Fruits

NB! See ei ole mingis mõttes TOP, need on kõik tublid ettevõtjad, kes pakuvad personaalseid lahendusi

Allikas: Digituul via Buller Meedia Pilt: Shutterstock

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga