veebruar 5, 2025
Lõõtsa 8, Tallinn, Eesti
Digiturundus Ettevõtlus

Hea veebilehe saladus | Kuidas parandada veebisaidi konversioonimäära?

Konversioonide optimeerimine ehk CRO teenus | Digituul

Isegi kui külastajate toomine kodulehele või e-poodi võib osutuda tänses konkurentsitihedas maailmas suureks väljakutseks, on nende külastuste muutmine müükideks oluliselt keerulisem ning ka tähtsam väljakutse.

Maailma ühe suurema veebihaldustarkvara pakkuva ettevõtte Hubspot andmetelon vaid viiendik (22%) ettevõtetest rahul oma kodulehe või e-poe konversioonimääraga. Selle tulemuse põhjuseks võivad sageli olla veebilehe aeglane laadimiskiirus, isikupärasuse puudumine, aga ka selgete tegevusele kutsuvate sõnumite ehk CTA-de (ing) puudumine.

Konversioonimäära optimeerimine (ing CRO) on sellises olukorras äärmiselt oluline. See tegevus on strateegiline ja andmepõhine lähenemine, mis aitab turundajatel suurendada oma digikampaaniate tulu. Eriti just kiire tempo ja tugeva konkurentsiga valdkondades, nagu e-kaubandus, võib CRO olla võtmeteguriks, aidates saavutada seatud ärieesmärke ning edestada oma konkurente.

Mis on konversioonimäära optimeerimine?

Oma olemuselt on konversioonimäära optimeerimine (ing CRO) seotud olemasoleva veebiliikluse maksimaalse ära kasutamisega. See on meetodiline protsess, mille käigus testitakse ja täiendatakse veebisaidi sisu, disaini ja kasutajakogemust, et suurendada nende külastajate protsenti, kes teevad soovitud tegevuse – olgu selleks toote ostmine, uudiskirjaga liitumine või mõni muu mõõdetav tegevus.

Erinevalt teistest turundusstrateegiatest, mis keskenduvad peamiselt liikluse suurendamisele, rõhutab CRO olemasoleva liikluse väärtustamist. Lisaks on sellele keskendumine topelt kasulik ning tõhus, sest see parandab ka kõigi teiste turundustegevuste tasuvust.

Kas teadsid? tegvusele kutse ehk CTA nupp uudiskirjas suurendab konversioonimäära kuni 28% ning maandumislehele video lisamine suurendab konversioone lausa 80%.

Mis on „hea“ konversioonimäär?

Hea konversioonimäära määratlemine võib olla keeruline, kuna see sõltub erinevatest teguritest ja tööstusharust. 2023. aasta andmetel oli keskmine tööstusharude ülene konversioonimäär umbes 2,9%. See võib siiski varieeruda sõltuvalt toodete või teenuste keerukusest ja väärtusest. Toome siinkohal ära mõned näited

 MadalaimKeskmineKõrgeim
E-kaubandus1.84%3.71%6.25%
B2B2.23%4.31%11.70%
Õigusteenused1.07%4.12%6.46%
Finants sektor5.01%11.19%24.48%

Kallimate toodete puhul on otsustusprotsess tihti pikem ja keerukam, mis tähendab madalamat konversioonimäära. Näiteks luksuskaupade valdkonnas, kus ostud on olulised ja kaalutletud, on konversioonid tavaliselt madalamad kui impulissemate toodete puhul, nagu ilu- ja isikliku hoolduse tooted. Mõned näited E-kaubanduses on keskmised CRO tulemused sellised

ValdkondKeskmine CRO
Lemmikloomad3%
Autod & Mototehnika1.59%
Sport & Vabaaeg1.54%
Jook & Söök2.06%
Mood & Riided1.63%
Tervis3.04%
Kunst & Käsitöö3.06%
Kodukaubad1.06%
Elektroonika0.78%

Lisaks mõjutavad konversioonimäära turundusallikad ja konkreetne ärimudel (B2C või B2B). Näiteks otsene liiklus, kus külastajad sisestavad URL-i otse brauserisse, annab keskmise konversioonimäära umbes 3,3%. Samal ajal aga saavutavad e-posti turunduskampaaniad keskmiselt 2,6% konversioonimäära, orgaaniline otsing 2,7% ja tasulised otsingukampaaniad 3,2% määra.

Kuidas CRO aitab väike- ja keskmise suurusega ettevõtetel konkurentidest ette jõuda?

Väiksemate turunduseelarvetega ettevõtetele pakub CRO võimaluse konkurente edestada ja kliendikogemust parandada. Keskendudes olemasoleva liikluse muutmisele müükideks, selle asemel et lihtsalt rohkem liiklust hankida, saavad ettevõtted optimeerida oma müügiprotsesse, vähendada kliendi hankimise kulusid ning läbi selle luua ka tugevama ning vastupidavama brändi.

Kokkuvõte

Konversioonimäära optimeerimine ei ole lihtsalt turundusmood, vaid põhistrateegia, mida iga turundaja peaks kasutama. Lihtsalt alusta järgnevatest tegevustest.

10 kõige olulisemat CRO tegevust

CRO-seeria tulevastes artiklites sukeldume süpavamalt taktikatesse, kuid siin on ülevaade parimatest:

  1. A/B testimine – Testi regulaarselt erinevaid veebilehe versioone, et määrata, millised elemendid toovad parimaid tulemusi.
  2. Analüüs ja tagasiside – Kasuta tööriistu kasutajate käitumise jälgimiseks ja tagasiside kogumiseks.
  3. Isikupärastamine – Kohanda kasutajakogemust külastaja demograafia, varasema käitumise või asukoha alusel.
  4. Selged CTA-d – Kasuta kaasahaaravaid ja konkreetseid kutsungeid, nagu „Osta kohe“ või „Liitu uudiskirjaga“.
  5. Reklaamide ja maandumislehe vastavus – Veendu, et reklaami sõnum ja toon vastavad maandumislehe sisule.
  6. Kiiruse optimeerimine – Paranda lehe laadimisaega. Ka ühe sekundiline viivitus võib konversioone oluliselt vähendada.
  7. Videosisu – Lisa maandumislehtedele tooteid või teenuseid selgitavad videod.
  8. Mobiili optimeerimine – Veendu, et sait oleks täielikult mobiilisõbralik ja lihtsasti navigeeritav.
  9. Kliendiarvustused ja soovitused – Näita soovitusi ja arvustusi, et suurendada usaldusväärsust.
  10. Sujuv makseprotsess – Lihtsusta ostuprotsessi, eemaldades mittevajalikud sammud ja optimeerides kiirust.

Kui sul on küsimusi või vajad abi oma kodulehe CRO määra suurendamisel, siis anna Digituul meeskonnale julgelt teada. Liitu kindlasti ka nende turundusblogiga, et saada veelgi rohkem teadmis digiturundusest – leiad selle siit “Digiturundus

Allikas: Digituul via Buller Meedia Pilt: Shutterstock

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga